notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!
Kávézó
Étterem
Büfé
Látnivaló
Kikapcsolódás

Kékszalag 2012

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!

hajós | 2013-02-02 15:46

Lassan nyár és újra Kékszalag! ;)

mimi | 2013-02-02 15:45

A Kékszalag számomra az év leginkább várt eseménye! Soha ki nem hagynám!!! :))

Libera | 2012-07-03 09:46

 Szerintetek érdemes indulni a 2012-es Kékszalagon, lesz egyáltalán szél? 

Vitorlás | 2011-06-28 17:30 nocomment részére

Már csak 15. nap a 43. Kékszalagig! Szerintek ki nyer idén?

nocomment | 2010-06-30 20:40

Nos, szél az állítólag nem lesz. Vagy legalábbis kevés. Kánikula viszont igen. Hogy ez kinek fog kedvezni.... ??

nocomment | 2010-06-28 16:39 Kékszalag részére

Csúcskategóriájú, méregdrága hajók, fedélzetükön külföldi olimpikonokkal (akiknek ezért fizetnek) a magyar Kékszalagon. Most ennek örülni kell?

Kékszalag | 2010-06-28 16:32 nocomment részére

Hú, ezt láttátok?

Új dimenzió a magyar vitorlás sportban


Két csúcskategóriás karbon katamarán érkezik a Balatonra, hogy harcba szálljon a Kékszalagért. Olimpikon a kormányos, a navigátor és a taktikus is. Az eddig titokban tartott hírt most megszellőztette a csapat, még izgalmasabbá téve ezzel a versenyt.

Az utolsó pillanatig titokban szerveződött az egyik legütőképesebb katamarán csapat ami a Balaton Kékszalagjáért indul. Csúcstechnológiával felszerelt ultrakönnyű versenyhajók érkeznek Csopakra. A cél, hogy az idén először többtestű rohanógépeket is rajthoz engedő Kékszalagon tókerülő rekordot döntsenek és elvigyék az összetett első helyért járó díjakat. A csopaki katamarán flotta vezetője Petrányi Zoltán aki nem bízta a véletlenre a nyerési esélyeket. A szeszélyes balatoni időjárásra egyből két hajót is neveznek, egyet gyengébb, egyet erősebb szélviszonyokban várnak a dobogó felső fokára.

Az Anti-Aging néven futó 40 lábas katamarán egy 2009-es építésű eXtreme 40-es
ami egy jól bevált erőgép, az Európában is futó versenysorozatukat a vitorlázás Forma 1- eként emlegetik. A hajó főleg a középszél és a fölött adja legnagyobb teljesítményét, de számos tókerülő versenyen okozott már meglepetést a mezőnynek. A kormánynál a magyar származású olimpikon Johannes ‘Jojo’ Polgar aki 2008-ban Qingdaoban Németországot képviselte a Tornado katamarán osztályban. Jelenleg Csillaghajóban remekel, idén júniusban nyerte meg az olasz Viareggioban rendezett Európabajnokságot, itt 140 egységet köztük világklasszisokat utasított maga mögé. Tapasztaltés tehetséges kormányos aki rengeteget vitorlázik, a legutóbbi eredményei alapján a legjobb formájában van az izgalmasnak és taktikusnak igérkező tókerülő versenyhez.

A Balatonon sokszor előforduló gyengébb szélre érkezik a Naturaqua a genfi tavon
nagy népszerűséggel futó M2 Ventilo típusú ultrakönnyű katamarán. A hajó teljes
hossza 11 méter, de ehhez alig 400 kg összsúly párosul amit egy 16 méteres árbocra feszített 140 négyzetméteres vitorla repít. A néha lengedező Balatoni szélben ezek a pille súlyú monstrumok egy talpra állva siklanak, miközben más masszív hajók esélytelenül nézik petyhűdt vitorláikat. Kormányosa Roland Gaebler az örök ifjú katamarán fanatikus. Tornadoban olimpikon, háromszoros világ- és kilencszeres Európa-bajnok, számtalan világkupa első hely jellemzi eddigi pályafutását, igazi letörölhetetlen versenyző alkat. Sokszor hívják többtestű versenyhajókra szakértőnek, Steve Fosset is az ő tudására bízta a Playstation Maxi katamaránt amivel távolsági rekordokat döntöttek meg. Gaebler júniusban a legmodernebb szárnyas vitorlással a Hydropterrel döntötte meg saját nyíltvízi
sebesség rekordját Kielben 73,9 km/h sebességgel. A német nagymester taktikusa az egyik legtehetségesebb magyar vitorlázó Nyári Zsolt lesz, aki fiatal kora ellenére az országban egyedül háromszoros olimpikon, tizennyolcszoros magyar bajnok, 470-es osztályban világbajnok, és világbajnokságokon kétszeres dobogós helyezett és számos világkupán dobogón állt, továbbá Asso99 osztályban Európa-bajnok.

Hortobágyi Gábor a projekt kitalálója és szervezője a tőle megszokott extrém módon, merész lehetőségeket használt ki a szervezés során, így a Vodafone Sailing csapata indulhat, a Szlovéinában 2010. Julius 12.-én megrendezett, Extreme40-es világbanokságon, mint első Magyar Extreme40-es katamarán csapat.


Anti Aging eXtreme 40 legénység
Johannes Polgar (kormányos), Hortobágyi Gábor, Dr. Rudas László, Petrányi Zoltán

Naturaqua M2 legénység
Roland Gaebler (kormányos), Rolf Hufnagl, Nyári Zsolt, Szaplonczay Péter, Dr.
Dzsinich Gergő


A hajókkal és a csapattal június 30-án várhatóan 10:00-kor a Csopak térségében zajló edzésen lehet először találkozni. Kérem regisztrációjukat a további információk küldéséhez, illetve bejelentkezéshez, riportok készítéséhez. A sajtó képviselőit, fotó- és filmfelvételek készítéséhez a regisztrációk beérkezési sorrendje szerint tudjuk motorosal kivinni az edzésekre és a Kékszalag rajtjánál álló VIP úszóstégre, amin korlátozott számú hely van csak. A hajók sebessége miatt javasoltan készüljenek a partról dolgozók legalább 2-300-as objektívvel és statívvel.

nocomment | 2010-06-28 15:53 Kékszalag részére

Egyébként mennyire érdekes, hogy az első helyezett nem csak azt mondhatja el magáról hogy Kékszalagot nyert, hanem azt is hogy megverte Litkeyt. Nem lenne kis teljesítmény. Lesz meglepetés bőven....

Kékszalag | 2010-06-28 15:46 nocomment részére

Hát az biztos, hogy egy Kékszalagot megnyerni, az jó pénz lehet. De a Kékszalag az olyan verseny, amin több, mint 600-an indulnak, minden évben rengetegen azt hiszik, hogy esélyesek a győzelemre, és a végén úgyis mindenkit elpicsáz Litkey Farkas és csapata....

nocomment | 2010-06-28 15:35

Nagy valószínűséggel valamelyik Katamarán. Úgy tűnik sokaknak minden pénzt megér a győzelem.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!






IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb újdonságok és élménybeszámolók?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.
Az élménytérkép.hu a földrajzi helyed alapján javasol neked élményeket
Kérlek, engedélyezd a helymeghatározást!
Bezárás